Ioana și Dorina, cum au aflat azi de întrebări împletite



Am aflat azi

Am aflat într-o zi,
că poezia poate omorî moartea.
Nu e supusa legilor din calendarele-colivii
şi nici nu are întâlnire cu soarta.
Ea trăieşte simplu verbul a fi
Aşază cuvântul şi vrea să îmi fie.
Iar s-au despletit nucii,
Am fugit în copilărie!
Ioana Haitchi


întrebări împletite

duc pe umeri cele mai împletite întrebări
le-am ascuns din copilărie și de curând le-am găsit
dacă le lași pe umeri simți din plin lumina
și toate grijile se fac mici de tot în preajma ta
nucii tăi seamănă cu o vacanță de vară de-atunci
nu pot să-ți spun ce mult alintă pielea culoarea frunzelor
pentru că am promis nucului meu că mă voi întoarce
nu știu dacă moartea moare
dar dacă vrea
îi așez pe umerii ei triști câteva întrebări împletite
Dorina Șișu




Îi viermănos, zicea bunica.
Măru' ăsta îi bun pentru ţuică.
Hai să-ţi dau mai bine urzica
Sau poate o nucă din nucu’ ce-alungă
Ţânţaru’ vesel de-apocalipsă.
Ioana Haitchi



nu-i așa că mirosul acestei amintiri este verde? nu-i așa că peste teancuri de amintiri doar cele mici sunt colorate? și ce putere de iertare aveam! dar noi nu știam că iertăm și praful se ridica până deasupra părului nostru și toate poftele de dulce se topeau după copii alungând amiaza.
Dorina Șișu



Ca să ai ce ierta, prima dată trebuie să judeci, iar noi nu judecăm. Îţi aduci aminte de cireşele mele boreale? Erau din grădina bunicilor mei, din cireşul unde îmi făceam un culcuş peste vară. Şi astea nu-s poveşti de adormit copiii. Sunt memoria noastră ce ne va duce, atunci când pentru unii nu vom mai fi.
Ioana Haitchi



o, da, acele cireșe le păstrez, într-o pictură recentă, deasupra unei vaze de flori. desigur mereu plină. mi-am adus aminte că toată memoria mi-am uitat-o în podul de deasupra băcătăriei de vară. ne urcam și căutam cărți. erau vechi, rupte și chiar roase de șoareci, dar ce mult ne plăcea să atârnăm pe scara aia aproape o zi intreagă! apoi mâncam pere.
Dorina Șișu



Da’ ce fain picau perele, chiar dacă nu erai nătăfleţ. Şi dacă erai, ce ? În vacanţă mânca şi popa de dulce.
Ioana Haitchi


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ce tare mă strânge blana asta de lup

demenții

mi-a rămas o noapte în gât