paralele și rechini


- înainte să-mi spui ce-ai visat, jură-mi că nu-i adevărat.
- dă-mi ceva să-mi suflu nasul și după aia dă-mi un umăr pe care să-mi storc ochii, după vreun secol de bocit, ți-oi spune că m-am călit. dar acum nu mă pot dezbrăca de naivitate, omule!
- îți dau tot ce-i al meu. du-te-n groapa firii tale și ridică-te peste toate aceste valuri. nu sunt mari. tu, de supărare, te-ai făcut atât de mic încât și-o muscă ți se pare că-i mai mare ca zidul chinezesc.

un rechin rânjea amabil în fața mea
altul venea pe furiș
înhăța din mâinile mele speranța, bucuria, ziua de mâine, aia de azi, amintirile, deh...
cam tot ce are omu’ la el
și fugea rechinul mândru și falnic
iar eu urlam și vărsam venin amabil peste oglinda în care mă priveam
jurându-mi că mă fac pirat și criminal
eliminam emoțiile personale și închiriam sfaturi
buna purtare lăsa de dorit
adică purtarea mea, în fața mea, era catastrofală
purtarea mea, în fața omenirii, era ca ea, omenirea
cu o mască verde spre negru
cu un rânjet bine definit
gesticulam, manevram, silabiseam exact ceea ce se dorea a fi primit de către comunitate
...să spunem lucrurilor pe nume: suntem raportați greșit
suntem ruinați în bogății spirituale
suntem bine definiți în greșeli
dar să purcedem înainte, domnilor
să mergem pe drumul victoriei
să dăm din bici în stânga și-n dreapta până ni s-o netezi drumurile toate
să rămânem singuri, dar puternici, să rămânem unici
că noi suntem mulți
știm să dăm roată, să încolțim, să mușcăm, să...
- băăă nene, dai ceva să-mi iau o pâine?
- n-am.
- țață lenuță, vii la biserică duminică? faci colivă? este hram? mai ții post? cât ai pensia?
- unde dracu e factura aia la curent?
- să-mi trag palme, vere! să-mi trag palme, bă, ai văzut ce mașină are ăsta?

un rechin râdea amabil în fața mea. avea la gură sânge și el râdea.

05 mai 2017







Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ce tare mă strânge blana asta de lup

demenții

mi-a rămas o noapte în gât